Polski Bank Centralny przyznaje się do sponsorowania kampanii zamazującej obraz kryptowalut

Polski banknot

Centralny Bank Polski przyznał się do sponsorowania kampanii wymierzonej przeciwko kryptowalutom na Facebooku, Google i Youtube.

Ta informacja została po raz pierwszy odnotowana na polskim portalu informacyjnym money.pl

Kontrowersyjną kampanią był film wideo YouTubera Marcina Dubiela zatytułowany “STRACIŁEM WSZYSTKIE PIENIĄDZE?!”

Film rozpoczyna młody mężczyzna, który inwestuje wszystkie swoje pieniądze w kryptowaluty, tylko po to, aby zabłysnąć w restauracji na swojej randce płacąc swoją kryptowalutą, ponieważ jak się okazuje nie jest w stanie zapłacić za rachunek noc z kobietą, którą zaprosił odchodzi w zapomnienie. Film ma dramatyczne zakończenie, w którym traci wszystkie swoje pieniądze licząc na swoje  zyski. W chwili pisania tego artykułu ten film ma ponad 500 000 wyświetleń i nie został oznaczony jako płatna promocja.

Kampania anty-krypto została zaaranżowana przez sieć partnerską Youtube w Polsce, Gamellon. Centralny Bank Polski wydał na tę kampanię 91 000 złotych (około 27 000 USD).

Film jest wyposażony w hashtag # uważajnakryptowaluty, który jest stroną utworzoną przez polski rząd, aby ostrzegać użytkowników o kryptowalutach. Ta strona podaje kilka powodów, dla których użytkownicy powinni zachować ostrożność wobec kryptowalut, a także kradzieży, oszustw i niestabilności.

Money.pl twierdzi również, że inny kanał youtube, Planeta Faktów, opublikował sponsorowany film na swoim kanale pod tytułem “Różnice między pieniądzem a kryptowalutą, które musisz znać”. Kanał ma 1,5 miliona subskrybentów, a ten film otrzymał także ponad 500 000 wyświetleń. Ten film ma również ten sam hashtag, # uważajnakryptowaluty. Ale w przeciwieństwie do wideo Marcina Dubiela, ten ma na początku wideo tag “Includes Paid Promotion”.

W Polsce nielegalne jest tworzenie treści sponsorowanych bez wyraźnego ich podawania. W Polsce nie ma przepisów przeciwko kryptowalutom, które powodują, że ludzie zastanawiają się, dlaczego Bank Centralny musiał w pierwszej kolejności sponsorować kampanię oszczerstw. Ponadto Money.pl zapytał NBP o powodzie tej kampanii zamazującej obraz kryptowalut i nie otrzymał jeszcze żadnej odpowiedzi.

Niektóre rządy, takie jak Japonia, zaczęły akceptować kryptowaluty, podczas gdy niektóre rządy, jak Chiny, stały się wrogie, całkowicie je zakazując. Ale po raz pierwszy agencja rządowa zaangażowała się w kampanię oszczerstw przeciwko kryptowalutom.

Be the first to comment on "Polski Bank Centralny przyznaje się do sponsorowania kampanii zamazującej obraz kryptowalut"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*